Tieto- ja vertaiskurssi

Tukea muistisairauteen sopeutumisessa

Kurssi on tarkoitettu hiljattain diagnoosin saaneille muistisairaille ja heidän läheisilleen. Tavoitteena on antaa sairauden alkuvaiheessa tietoa, tukea sekä eväitä elämän mielekkyyden ja hallinnan tunteen lisäämiseksi.

Viikonlopun mittaiseen kurssiin sisältyy erikoislääkärin luento muistisairauksista, tietoa toimintakykyyn liittyvistä asioista, oikeudellisesta ennakoinnista sekä yhdistyksen toiminnasta. Viikonloppuna on myös mahdollisuus henkilökohtaiseen keskusteluun yhdistyksen työntekijöiden kanssa. Kurssi tarjoaa tietoa, yhdessäoloa ja virkistystä.

Kurssille osallistuminen edellyttää osallistujilta riittävää omatoimisuutta.

Seuraava kurssi järjestetään 18.-19.5.2024 Kuntoutumiskeskus Apilassa, Kangasalla. Kurssille haetaan hakulomakkeella, palauta viimeistään 5.4.2024.

Kurssille valituille ilmoitetaan henkilökohtaisesti hakuajan päätyttyä.

Alustava kurssiohjelma.

Jäsenhinta 75€/hlö, ei-jäsenille 100€/hlö (sis. majoituksen, ruokailut ja koulutukset).

Lisätietoja ja hakulomakkeita puh. 044 099 0166 tai toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠