Aikaisempia tapahtumia

Näyttelijätyön professori Kati Outinen

PIRKANMAAN MUISTIYHDISTYS RY:N JÄSENILTA JA KEVÄTKOKOUS

Yhdistyksen jäsenilta ja sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 21.3.2016 yhdistyksen tiloissa os. Kalevantie 1. Tilaisuuden alussa näimme näyttelijätyön professori Kati Outisen esittämän monologin Niin kauas kuin omat siivet kantaa. Noin puoli tuntia kestävä esitys käsitteli muistia ja minuutta.

Maire Santala 1942-2017

MAIRE SANTALA 1942 - 2017

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry kunnioittaa pitkäaikaisen puheenjohtajan muistoa ja ottaa osaa omaisten suureen suruun.

Maire Santala teki pitkän uran TAYS:ssa Pitkäniemessä neurologian, neuropsykiatrian ja vanhuspsykiatrian alueella. Hän oli arvostettu ja pidetty lääkäri, kollega ja esimies. Yhdistystoiminta oli Mairelle luontaista. Hän toimi eläkkeelle siirryttyään Pirkanmaan Muistiyhdistyksen hallituksessa puheenjohtajana kahdeksan vuoden ajan. Vakava sairastuminen ei lannistanut häntä. Hän osallistui entistä aktiivisemmin Muistiyhdistyksen tilaisuuksiin, kokouksiin ja työryhmiin jakaen osaamistaan ja ammattitaitoaan.
(Muistokirjoitus)

SYDÄN-HÄMEEN ALAOSASTO VIETTI 10-VUOTISJUHLIA

Pälkäneen seurakuntatalolla vietettiin sunnuntaina 20.11. Sydän-Hämeen alaosaston 10-vuotisjuhlaa. Paikalla oli kuutisenkymmentä juhlavierasta. Muistiliiton kunniapuheenjohtaja Pekka Laine kertoi Liiton ja yhdistysten historiasta ja tehdystä laaja-alaisesta vaikuttamistyöstä muistisairaiden ja omaisten hyväksi.

Alaosaston vastaava, muistihoitaja Liisa Korpinen kertoi Sydän-Hämeen alaosaston perustamisesta ja toiminnasta kuluneina vuosina. Yhdistyksen toiminnanjohtaja Teija Siipola kertoi Muistisairaan ihmisen ja hänen läheisensä hoidon ja palvelujen nykytilasta sekä tulevasta Kansallisesta muistiohjelmasta. Kaisa Pesu lausui tilaisuuden päätteeksi piristäviä sanoja pimenevää iltaan.

Tilaisuudessa ojennettiin Muistiliiton hopeinen ansiomerkki Liisa Korpiselle ja Päivi Laineelle. Ansiomerkki myönnetään vapaaehtoistyössä pitkään toimineelle henkilölle tai muutoin erityisen ansioituneelle dementiatyön kentällä vaikuttaneelle ihmiselle.