Muistikahvila

Vintake -yhtye soitti mukavaa tanssimusiikkia
Tanssin pyörteissä

TAMPEREEN MUISTIKAHVILA

on kaikille avoin tilaisuus, jonne ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Nimensä mukaisesti Muistikahvilassa on tarjolla kahvia ja asiantuntijan pitämä alustus kulloisestakin aiheesta. Kahvila on avoinna  kerran kuukaudessa klo 12-14 yhdistyksen toimitiloissa osoitteessa Hammareninkatu 7 3. krs, 33100 Tampere.

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan erilaisista aiheista!

Kevään 2020 kahvilat:

• 31.1.2020 Muistisairaudet - uutta tietoa vai onko sitä?, geriatrian erkoislääkäri Pirkko Jäntti

• 28.2.2020 Turvallisen vanhuuden puolesta - Torju ikääntyneiden taloudellinen kaltoinkohtelu, hankesuunnittelijat Erja Ronkainen ja Pirjo Laveri Mummonmarkan vartijat -hankkeesta.

• 27.3.2020 Muistisairaiden kielen ja vuorovaikutuksen haasteet, professori Camilla Lindholm, Tampereen Yliopisto

• 24.4.2020 Mielenterveyden ja hyvinvoinnin edistäminen ikääntyessä johtava asiantuntija Pia Solin, THL

Maaliskuun muistikahvilassa psykiatrian erikoislääkäri Reijo Laitinen luennoi aiheesta ikäihmisen masentuneisuus ja alakulo. Tilaisuudessa oli runsas joukko kuulijoita ja aihe herätti hyvin kysymyksiä ja keskustelua.