Huittinen

Muistikävelyn rastilla arvioitiin puun ympärysmittaa. Kuvaaja Marko Dahlman.

HUITTISTEN MUISTIKAHVILA

Muistikahvila on avoinna joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko klo 14-15.30 Toripuodissa (Kappelikuja 1, 32700 Huittinen).
Muistikahvila on tarkoitettu muistisairaille, omaisille, muististaan huolestuneille tai muistiasioista kiinnostuneille. Keskustellaan muistiin ym. liittyvistä asioista. Omakustanteinen kahvitarjoilu.

Tervetuloa tapaamaan muita ja virkistäytymään!

Muistikahvilan kevätkausi 2018:

Seuraa ilmoitteluamme Lauttakylä-lehden ja Alueviestin seuratoimintapalstalla!

Tiedustelut:
Muistihoitaja Niina Immonen 044 772 8327 Huittisten kaupunki
Aira Autio 044 564 2544 Huittisten Muistiyhdistys

TOIMINTA HUITTISISSA

Toimintamuodot ovat:

• Vertais- ja ryhmätoiminta
  • Muistikahvila, kk:n 1. keskiviikko
  • Ensitietoillat
  • Ohjaus ja neuvonta
  • Luennot ja yleisötilaisuudet
  • Muistihoitajan palvelut
  • Virkistystilaisuudet
  • Kuntosalin käyttövuorot palvelukoti Kaarirannassa to 16 - 17
  • Kunta- ja oppilaitosyhteistyö

Seuraa Lauttakylä-lehden seuratoiminta-palstaa.

Tavoitteena on tukea muistisairasta ja hänen läheisiään koko sairauden ajan sekä vaikuttaa hoidon ja palvelujen kehittymiseen Huittisten alueella yhteistyössä kaupungin kanssa.

Yhteyshenkilöt:
Aira Autio, aira.autio@dnainternet.net puh. 044 564 2544
Niina Immonen, muistihoitaja niina.immonen@huittinen.fi puh. 044 772 8327 Huittisten kaupunki
Satu Kinnula, satu.kinnula@huittinen.fi puh. 041 5477 078

Tervetuloa mukaan vapaaehtoistyöhön, ottakaa yhteyttä muistiasioissa!

HISTORIAA

Paikallisosasto perustettiin Huittisten – Vammalan – Äetsän dementiayhdistyksenä 10.12.1996. Yhdistys hakeutui Pirkanmaan Dementiayhdistyksen alaosastoksi ja on nykyisen Pirkanmaan Muistiyhdistyksen paikallisosastoista vanhin. Sittemmin nimeksi tuli Huittinen - Sastamala alaosasto ja vuoden 2010 alusta paikallisosasto jatkaa toimintaansa Huittisten paikallisosastona. Paikallisosastoa kutsutaan ”paikallisella työnimellä” Huittisten muistiyhdistys.

Toiminnassa korostuu vertaistukiryhmien kautta muistisairaiden kotihoidon tukeminen. Lisäksi järjestetään ensitietopäiviä, koulutusta ja virkistystoimintaa. Tavoitteena on vaikuttaa muistisairaiden ja heidän omaistensa palvelujen kehittymiseen paikkakunnalla. Yhteistyö Huittisten kaupungin kanssa on tiivistä. Huittisten paikallisosasto on mukana Länsi- Suomen Vanhusten palvelurakenteen kehittämishankkeessa ns. KASTE- ohjelmassa vv.  2010-2012.