Huittinen

Muistikävelyn rastilla arvioitiin puun ympärysmittaa. Kuvaaja Marko Dahlman.
9.5.18. maisteltiin grillin antimia hyvässä seurassa.
Ulkoilukahvilan osallistujat ryhmäkuvassa 9.5.18.

HUITTISTEN MUISTIKAHVILA

Muistikahvila on avoinna joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko klo 14-15.30 Toripuodissa (Kappelikuja 1, 32700 Huittinen).
Muistikahvila on tarkoitettu muistisairaille, omaisille, muististaan huolestuneille tai muistiasioista kiinnostuneille. Keskustellaan muistiin ym. liittyvistä asioista. Omakustanteinen kahvitarjoilu.

Tervetuloa tapaamaan muita ja virkistäytymään!

Muistikahvilan syyskausi 2018:

5.9. Tuulikki-Vampulan lentokenttä klo 14 alkaen. Kauppaneuvos Leevi K. Laitinen esittelee aluetta ja kertoo kokemuksiaan kartanolaisuudesta. Yksityiskohdat tarkentuvat lähempänä.

3.10. Muistelua pöytäkunnittain. Pirkanmaan Muistiyhdistyksen työntekijä mukana.

7.11. Kohtaaminen ja vuorovaikutus. Pirkanmaan Muistiyhdistyksestä projektityöntekijä Hillervo Pohjavirta.

12.12. Joulujuhla. Ohjelma ja paikka tarkentuu lähempänä.

Muistiviikko (vko 38)

16.9. klo 10 Muistimessu, Huittisten kirkko (Kirkkotie).

19.9. klo 14 alkaen Huittisten Muistirastit uuden Liikuntahallin ympäristössä! Ohjelmassa mm. muistiaiheista infoa, kaikille sopivaa suunnistusta sekä virvokkeita. Mukana menossa Huittisten paikallisosaston toimijat, muistihoitaja Niina Immonen sekä Pirkanmaan Muistiyhdistyksen työntekijä. Ohjelma tarkentuu lähempänä.

Seuraa ilmoitteluamme Lauttakylä-lehden ja Alueviestin seuratoimintapalstalla!

Tiedustelut:

Aira Autio 044 564 2544 Huittisten Muistiyhdistys
Muistihoitaja Niina Immonen 044 772 8327 Huittisten kaupunki

Muistiohjaaja Raita Lehtonen 050 431 9299 Pirkanmaan Muistiyhdistys ry

TOIMINTA HUITTISISSA

Toimintamuodot ovat:

• Vertais- ja ryhmätoiminta
  • Muistikahvila, kk:n 1. keskiviikko
  • Ensitietoillat
  • Ohjaus ja neuvonta
  • Luennot ja yleisötilaisuudet
  • Muistihoitajan palvelut
  • Virkistystilaisuudet
  • Kuntosalin käyttövuorot palvelukoti Kaarirannassa to 16 - 17
  • Kunta- ja oppilaitosyhteistyö

Seuraa Lauttakylä-lehden seuratoiminta-palstaa.

Tavoitteena on tukea muistisairasta ja hänen läheisiään koko sairauden ajan sekä vaikuttaa hoidon ja palvelujen kehittymiseen Huittisten alueella yhteistyössä kaupungin kanssa.

Yhteyshenkilöt:
Aira Autio, aira.autio@dnainternet.net puh. 044 564 2544
Niina Immonen, muistihoitaja niina.immonen@huittinen.fi puh. 044 772 8327 Huittisten kaupunki

Tervetuloa mukaan vapaaehtoistyöhön, ottakaa yhteyttä muistiasioissa!

HISTORIAA

Paikallisosasto perustettiin Huittisten – Vammalan – Äetsän dementiayhdistyksenä 10.12.1996. Yhdistys hakeutui Pirkanmaan Dementiayhdistyksen alaosastoksi ja on nykyisen Pirkanmaan Muistiyhdistyksen paikallisosastoista vanhin. Sittemmin nimeksi tuli Huittinen - Sastamala alaosasto ja vuoden 2010 alusta paikallisosasto jatkaa toimintaansa Huittisten paikallisosastona. Paikallisosastoa kutsutaan ”paikallisella työnimellä” Huittisten muistiyhdistys.

Toiminnassa korostuu vertaistukiryhmien kautta muistisairaiden kotihoidon tukeminen. Lisäksi järjestetään ensitietopäiviä, koulutusta ja virkistystoimintaa. Tavoitteena on vaikuttaa muistisairaiden ja heidän omaistensa palvelujen kehittymiseen paikkakunnalla. Yhteistyö Huittisten kaupungin kanssa on tiivistä. Huittisten paikallisosasto on mukana Länsi- Suomen Vanhusten palvelurakenteen kehittämishankkeessa ns. KASTE- ohjelmassa vv.  2010-2012.