Pirkkala-Vesilahti

YHDESSÄ KOHTI AIVOTERVEYTTÄ!

• Avoin luento- ja keskustelutilaisuus kaikille aivoterveydestä kiinnostuneille.
  • Opitaan ja pohditaan omaan aivoterveyteen vaikuttavista asioista.
  • Tilaisuus on maksuton.
  • Luennoitsijana toimii koulutettu vapaaehtoinen aivoterveyslähettiläs.

Kokoontumispaikkana on Pirkkalan Vapaa-aikakeskus, Koulutie 9, Pirkkala

Tilaisuudet tiistaisin klo 13.00 - 14.30

• 3.4. Aivoterveys ja muistin toiminta
  • 17.4. Liikunta, uni ja lepo
  • 8.5. Ravinto ja painonhallinta
  • 22.5. Mieliala ja sosiaaliset verkostot

Lisätietoa:
Laura Sarkonsalo puh. 044 774 5866, laura.sarkonsalo@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

VERTAISTUKEA MUISTISAIRAUTEEN SAIRASTUNEILLE JA LÄHEISILLE

Vertaisryhmätoiminta jatkuu Pirkankoivussa joka kuukauden toisena maanantaina. Lisätiedot muistihoitaja Marjukka Minkkiseltä.

Yhteyshenkilöt:
Raija Rautio puh. 050 495 9933, rautionraija@gmail.com
Muistihoitaja Marjukka Minkkinen puh. 050-365 2118, marjukka.minkkinen@pirkkala.fi

Pehtoori Sami Ketola Kaisa -tamman ja Alli -varsan kanssa

Pirkkalan paikallisosasto vieraili kevätkauden päätteeksi Reipin tilalla maanantaina 29.5.2017.

Retkiseurueen linja-auto starttasi Suupan torilta klo 13.00. Matkaan lähdettiin iloisin ja odottavin mielin. Reipissä meidät vastaanotti tilan pehtoori Sami Ketola, joka esitteli tilan toimintaa sekä asukkaita. Tuttavuutta tehtiin varsan, Allin sekä äitinsä Kaisan kanssa, kanoja ja pupuja päästiin seuraamaan ja rapsuttamaan, Nonparelli - sika kulki seuraneitinä - erityisesti pullakahvien aikaan - aasi huuteli ja nautti rapsutuksista hänkin, ja lopuksi vielä vasta vuorokauden vanha karitsa äitinsä ja muiden lampaiden kanssa toivat hyvää mieltä koko seurueelle. Ilmat olivat kohdillaan, aurinko lämmitti tuulista päivää sopivasti. Kahvit ja pullat maistuivat makoisalta ulkoilmassa nautittuna!

Kiitos kaikille reissun järjestelyissä ja reissussa mukana olleille!

Pirkkalassa iloinen muistiviikon tapahtuma 22.9.2016

Muistiviikon tapahtumassa Vapaa-aikakeskuksen monitoimisalissa ei pönötetty eikä kuunneltu kuivia puheita vaan pidettiin hauskaa, laulettiin, tanssittiin ja taiottiin. Mukana menossa oli mm. taikuri Jouko Alho, tanssiyhtye Vintake, senioritanssijat sekä itämaisen tanssin ryhmä. Posetiivari toivotti ulko-ovella tulijat iloisesti vastaan ja päiväkotilapset osallistuivat innolla juhlintaan. Pirkkalan vapaaehtoistoimijat Leena Holstin johdolla suunnittelivat ja organisoivat sukupolvia yhdistävän, iloisen muistiviikon tapahtuman.

Jouko Alho on erinomainen esiintyjä muistisairaudestaan huolimatta, mutta sairaudet unohtuvat taikuuden lumotessa niin pienet kuin suuretkin!
23.5.2016 Pirkkala-Kierroksen osallistujat Väentuvan edessä

Toukokuussa Muistikahvilan kevätkauden päätös:

Pirkkala -kierros maanantaina 23.5.2016 klo 15-17.00.

Lähdimme yhteiskuljetuksella liikkeelle Vapaa-aikakeskuksen edestä (Koulutie 9) klo 15. Palasimme samaan paikkaan klo 17. Pirkkala-seuran oppaalta kuulimme kierroksen aikana monenlaista mukavaa tarinaa!

Lämmin kiitos kaikille Pirkkala- kierrokseen osallistuneille, ja oikein hyvää kesää toivottaa Pirkkalan paikallisosasto sekä Muistiyhdistyksen väki!