Pirkkala-Vesilahti

TERVETULOA PIRKKALAN MUISTIKAHVILAAN!

Kaikille avoin, ohjelmallinen kahvila kokoontuu Pirkkalan senioritalon ruokasalissa, (Perkiöntie 55, Pirkkala) kerran kuukaudessa tiistaisin klo 14 - 15.30.

Syksyn kokoontumispäivät ovat:

• 17.9., 15.10., 19.11. ja 17.12.2019

Lisätiedot yhteyshenkilöiltä

TERVETULOA VESILAHDEN MUISTIKAHVILAAN!

Teemallinen, kaikille avoin kahvila on avoinna kerran kuukaudessa Vesilahden terveysasemalla (Anttilantie 2, Vesilahti), maanantaisin klo 14 - 15.30.

Syyskauden kahvilapäivät aiheineen:

• 26.8.2019
  • 30.9.2019 Hyvä hoito, geronomi Akseli Tuuri
  • 28.10.2019
  • 25.11.2019

Kahvilan järjestää yhteistyössä Pirkanmaan Muistiyhdistys ry:n Pirkkala-Vesilahti paikallisosasto ja Vesilahden lähitori.

Lisätiedot:
Muistiohjaaja Akseli Tuuri 040 431 9299 tai asiakasohjaaja Kirsi Toivonen 050 389 5250.

VERTAISTUKEA MUISTISAIRAUTEEN SAIRASTUNEILLE JA LÄHEISILLE

Pirkkala-Vesilahti vertaisryhmätoiminta jatkuu Pirkankoivussa. Ryhmä järjestetään yhteistyössä Pirkkalan kunnan kanssa.

Lisätiedot muistihoitaja Marjukka Minkkiseltä.

Yhteyshenkilöt:
Raija Rautio puh. 050 495 9933, rautionraija@gmail.com
Muistihoitaja Marjukka Minkkinen puh. 050-365 2118, marjukka.minkkinen@pirkkala.fi

KEVÄTKAUDEN PÄÄTÖS JA PIRKKALAN OSASTON 10 VUOTISJUHLA KERÄSI SATAPÄISEN JUHLAVÄEN HAIKKAAN

Pirkkalan Haikan lava täyttyi juhlijoista kauniina kesäiltana 15.6. viettämään syntymäpäiviä ja tanssimaan. Sää suosi ja Pyhäjärven kauniit rantamaisemat loivat upeat puitteet juhlalle. Vieraita saapui bussikyydeillä Huittisista saakka sekä mm. sisarosastosta Lempäälästä.

Posetiivari Sir Väinämön iloiset sävelet johdattivat yleisön juhlapaikalle. Toiminnanjohtaja toivotti yleisön tervetulleeksi ja juhlapuheen piti vuoden muistilähettiläs Esko Roine. Hän kertoi näytelmästä Katoava maa sekä mielenkiintoisia tarinoita muistista ja muistamattomuudesta näyttelijän uraltaan. Paikallisosaston puuhanaiset Leena Pitkänen, Raija Rautio ja Leena Holst tarinoivat ja tunnelmoivat menneiden vuosien muistoissa. Tanssija Tero Lehtimetsän klovniesitys johdatti yleisön mielenkiintoisella tavalla baletin historiaan. Yhdistyksen puheenjohtaja ojensi Muistiliiton hopeisen ansiomerkin Leena Holstille sekä Arja Telanteelle ja vapaaehtoiset saivat kukkasensa.

Täytekakkukahvien jälkeen ilta jatkui tanssiaisten merkeissä Ilkka Esselström Bandin tahdittamana ja Anitta Mattila kauniin laulun siivittämänä.