Ylöjärvi

Kuvassa Vintake-yhtyeen seurassa aktiivitoimijat Anne Lääkkölä ja Heli Kulman, jolle ojennettiin Muistiliiton hopeinen ansiomerkki.
Sairaanhoitaja Heli Kulman 18.5.2018.

Ylöjärven Muistikahvila

Ylöjärven Muistikahvilan päätösjuhlia vietettiin Soppeen Sydämessä 18.5.2018. Samalla juhlistettiin myös 10. vuotta täyttävää Ylöjärven paikallisosastoa. Juhlan ohjelmassa oli juhlapuhe, Vintake-orkesterin musiikkia sekä kakkukahvit. Laulettiin ja naurettiin, ja hyvillä mielin siirrytään kohti kesää. Erityiskiitos Muistikahvilaemäntänä kautta vuosien toimineelle Helille, joka myös Muistiliiton hopeisella ansiomerkillä palkittiin ansiokkaasta työstä muistiperheiden hyväksi.

Yhteyshenkilö:

Sairaanhoitaja Heli Kulman puh. 050 390 4622, heli.kulman@ylojarvi.fi

Muisti-illassa Ylöjärven terveyskeskuksessa (4.4.16) sekä Kurun Villenvintillä (11.4.16) keskusteltiin mm. muistinhuollosta ja ikääntymisen vaikutuksista muistiin

Pirkanmaan Muistyhdistys ry järjesti Ylöjärven paikallisosaston sekä Ylöjärven kunnan kanssa yhteistyössä kaksi muisti-iltaa. Illassa oli luennoimassa geriatrian erikoislääkäri Jukka Rönneikkö, mukana oli myös geriatrian poliklinikan sairaanhoitaja Heli Kulman sekä Muistiyhdistyksen toimijat.

Muisti-iltojen aikana kuultiin ja keskusteltiin muistinhuollosta, ikääntymisen vaikutuksista muistiin sekä muistioireista ja -sairauksista. Yleisöä tilaisuuksissa oli liikkeellä runsaasti, lämmin kiitos kaikille osallistuneille!

Geriatri Jukka Rönneikön luento Terveyskeskuksen Virta-salissa 4.4.2016