Toiminta-ajatus

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry:n toiminta-ajatuksena on muistisairaiden ja heidän läheistensä jaksamisen tukeminen sekä yleisen muistitietouden lisääminen sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöstön piirissä ja yhteiskunnassa yleensä sekä muistisairaille suunnattujen palvelujen monipuolinen kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Yhdistyksen toimialueena on Pirkanmaa.

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry on rekisteröity vuonna 1989 (Tampereen Dementiayhdistys ry ja vuodesta 2007 Pirkanmaan Dementiayhdistys ry). Yhdistys on potilas- ja omaisjärjestö ja se kuuluu Muistiliittoon (ent. Alzheimer-keskusliittoon) jäsenjärjestönä. Tällä hetkellä toiminnassa on kahdeksantoista alaosastoa. Jäsenmäärä tammikuussa 2020 on hieman yli 1 500 jäsentä. Sääntö- ja nimenmuutos astui voimaan syksyllä 2009, jolloin nimi muuttui Pirkanmaan Muistiyhdistys ry:ksi.

Pirkanmaan Muistiyhdistyksen logo.
Nykyinen logo