Alzheimer-päivän seminaari 21.9.2023

27.9.2023

Järjestimme Maailman Alzheimer-päivänä seminaarin Tampereen yliopistolla. Tilaisuudessa luennoi sosiaalisten suhteiden merkityksestä sosiaalityön dosentti, VTT Elisa Tiilikainen ja muistisairaan oikean diagnoosin merkityksestä neurologian erikoislääkäri, LT Eino Solje. Projektivastaava Mirjami Ponsimaa esitteli myös Yksinäisyydestä yhteyteen -hankkeen toimintaa.

Lopuksi tilaisuudessa arvottiin yhdelle Pirkanmaalaiselle hoivakodille Pirkanmaan Muistiyhdistyksen organisoima virkistystapahtuma. Arvonnassa voitti Kotokampus Ehtoonhelmi. Tänä vuonna muistilähettilään arvonimi myönnettiin Seija Kuukalle. Hän on toiminut 1992–2015 Tupahoivan johtajana ja oli vuonna 1992 perustamassa yhdistyksen vanhinta osastoa, Huittinen-Vammala-Äetsä. Seija toimii edelleen vapaaehtoisena.