Pirkanmaan Muistiyhdistys ry

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry (ent. Pirkanmaan Dementiayhdistys ry) on yhdistys muistisairaille, heidän omaisilleen, ammattihenkilöstölle sekä kaikille muistiasioista kiinnostuneille. Yhdistyksen toimialueena on Pirkanmaa. Yhdistys antaa tietoa muistisairauksista, niiden ennaltaehkäisystä ja hoidosta, saatavilla olevista palveluista ja etuisuuksista. Yhdistys tukee sairastuneita ja omaisia kaikissa sairauden vaiheissa ja pyrkii lisäämään eri toimijoiden välistä yhteistyötä. Keskeisenä toimintamuotona on jatkuva kehittämistyö muistisairauksien ennaltaehkäisyn, varhaisen toteamisen, hoidon ja kuntoutuksen parantamiseksi.

Toimintatapoja

• muistityön ja osaamisen kehittäminen
  • muisti- ja laki-illat, tieto- ja vertaiskurssit
  • vertaistukiryhmät omaisille ja läheisille
  • toiminnalliset kuntoutusryhmät sairastuneille
  • muistikahvilat
  • yleisötilaisuudet
  • ammattihenkilöstön kouluttaminen ja hoitotyön kehittäminen
  • paikallisosastojen toiminta

Jäsenedut

Jäsenetuihin kuuluvat

• Neljästi vuodessa ilmestyvä jäsenlehti Pirkanmaan Pääasiat sekä neljästi vuodessa ilmestyvä Muistiliiton julkaisema Muisti-lehti.
  • Tietoa sairaudesta ja sen hoidosta, mahdollisuuden vertaistukeen, osallistumiseen tilaisuuksiin ja tapahtumiin.
  • Alennusta kursseista.
  • Mahdollisuuden vaikuttaa ja osallistua palveluiden kehittämiseen,
  • Muistiliiton edut ja mahdollisuuden juristin ja lääkärin puhelinneuvontaan sekä psykoterapeutin vastaanottoon jäsenhintaan. Jäsenyys vuonna 2024 maksaa 20 euroa/vuosi henkilöjäseneltä ja 50 euroa/vuosi yhteisöjäseneltä.
  • Tehtäväkirjeet tilauksesta henkilöjäsenille ja sähköpostitse tilauksesta materiaalia läheisille.