Tukihenkilötoiminta

Pirkanmaan Muistiyhdistys järjestää tukihenkilötoimintaa kotona asuville, pirkanmaalaisille muistisairaille ja läheisille. Muistisairaan toimintakyvyn tukeminen on tärkeää, että hän voi jatkaa mahdollisimman hyvää, omannäköistä arkea omassa kodissaan. Tukihenkilö voi auttaa muistisairasta jatkamaan harrastuksiaan, toimia ulkoiluystävänä tai lähteä vaikkapa seuraksi erilaisiin tapahtumiin. Myös muistisairaan läheinen kaipaa usein tukea arjessa jaksaakseen. Tuki  voi olla keskustelua, kuuntelua tai mahdollisuus hengähdystaukoon.

Pirkanmaan Muistiyhdistyksen välittämän tukihenkilön tapaamiset ovat aina maksuttomia!

Tukihenkilöksi ryhtyvälle riittävät tavallisen ihmisen tiedot ja taidot. Luonnollisesti tukihenkilön tulee olla rehellinen ja luotettava. Tukihenkilö voi tukea muistisairasta omalla tavallaan kuunnellen ja keskustellen. Toiminnasta ei makseta palkkaa, mutta tukihenkilönä saa paljon mielekästä sisältöä ja hyvää mieltä elämäänsä. Tukihenkilö toimii oman tilanteensa mukaan, miten paljon hänellä on aikaa ja voimia vapaaehtoistoimintaan. Pienikin apu on tärkeää.

Yhdistys kouluttaa vapaaehtoisia henkilöitä tukihenkilöiksi. Koulutus on maksutonta.

Seuraava koulutus 2019:

Nokialla, Kerhola: 13.11.2019 ja 20.11.2019 klo 10.00-16.00

Tulevat koulutukset 2020:
Tampereella, Kalevantie 1: lauantait 18.1. ja 25.1.2020 klo 10 - 16

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:

Tuija Koponen, p. 050 360 5224,  s-posti: tuija.koponen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Laura Sarkonsalo, p. 044 774 5866, s-posti: laura.sarkonsalo@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Voit myös täyttää tietosi lomakkeeseen, jolloin otamme sinuun yhteyttä ja kerromme vapaaehtoistoiminnan eri mahdollisuuksista.

Katso video tukihenkilötoiminnasta täältä!

Vapaaehtoisten virkistyspäivässä Laukon kartanon kauniissa maisemissa elokuussa 2019.
Virroilla alkoi tukihenkilökurssi 25.3.2019.
14.3.2019 järjestimme mielenkiintoisen koulutuspäivän vapaaehtoistoimijoille yhteistyössä Finfami Pirkanmaan kanssa. Kouluttajana toimi työpsykologi Ronnie Grandell.

Yksi koulutus Tampereella päättyy ja vapaaehtoistoiminta kurssilaisten kohdalla alkaa.
Vietimme perinteistä vapaaehtoistoimijoiden virkistyspäivää 1.9.2018, tällä kertaa Sastamalassa. Mukavaa seuraa, ruokaa, liikuntaa ja tietoa oli tarjolla monipuolisesti.