Infotilaisuus muistisairauksista kiinnosti kuntavaaliehdokkaita Pirkanmaalla

21.5.2021

Pirkanmaan Muistiyhdistys järjesti infotilaisuuden muistisairauksista 10.5. Kutsu tilaisuuteen lähetettiin kaikkien eduskuntapuolueiden piirijärjestöille. Etäyhteydellä toteutetussa tilaisuudessa toiminnanjohtaja Teija Siipola kertoi muistisairauksien tilanteesta Pirkanmaalla, väestön ikääntymisen vaikutuksista sairauden esiintyvyyteen maakunnassa sekä ennaltaehkäisyn merkityksestä. Muistiohjaaja Akseli Tuuri kertoi muistityön ammattilaisille suunnatussa kyselyssä sekä jäsenkyselyssä esille nousseista haasteista, kuten omaishoitajien kuormittavasta tilanteesta, työikäisille suunnattujen palvelujen puutteesta sekä kuntoutuksen vähäisyydestä. Tilaisuuteen osallistujat esittivät runsaasti kysymyksiä ja olivat tyytyväisiä saamaansa tietoon.

Tampereelta osallistuivat Vasemmistoliiton ehdokkaat: Aaltonen Mikko, Alppi Ulla-Leena, Juusola Mirja, Kauhanen Maire, Tilvis Leila, Tyni Päivi, Viherlehto Sanna ja Vänni Katja. Kokoomuksen tamperelaisista ehdokkaista osallistuivat: Eturautti Kyuu, Taina Anneli ja Wickman-Viitala Tiina. SDP:n tamperelaisia ehdokkaita oli mukana: Hannula Timo, Korhonen Auli, Penders Elisa ja Randell Marko.

Muiden kuntien SDP:n ehdokkaista mukana oli seuraavat: Antila-Dagnaud Ilona Valkeakoskelta, Koro Markus Virroilta, Kouhia Pirkko-Liisa Kangasalta, Mankkinen Leena Ylöjärveltä, Loppi Inka Akaasta, Manner Anna Orivedeltä, Markkinen Jari Kangasalta, Ojala Seppo Kangasalta, Ranki Pirkko Pirkkalasta, Roininen Saija Akaasta ja Ylimartimo Ville Kangasalta.

Kokoomuksen ehdokkaista osallistuivat: Eronen Ulla Orivedeltä, Kare Sanna Pirkkalasta, Könönen Maritta Kangasalta, Laiho Maritta Sastamalasta, Muhonen Anna-Maria, Kangasalta, Ruotsalainen Pirkko Pirkkalasta ja Toikka Tuula Lempäälästä.

Vasemmistoliiton ehdokkaista osallistuivat Kymäläinen Piia, Orivedeltä, Pitkänen Hanna, Sastamalasta ja Uusivirta Sari Nokialta. KD:n ehdokkaista mukana olivat Hedborg Hanna-Riitta Vesilahdelta ja Jääskeläinen Virpi, Akaasta.