Kannanottoa ja musisointia väreissä

9.8.2021

Tervetuloa tutustumaan uuteen, Hilkka Luosan taidenäyttelyyn toimiston aukioloaikoina!

Hilkka Luosa on koloristi ja maalari, jonka teoksissa yhdistyy abstrakti ja esittävä kuva.
Luosan maalausten aiheet ovat usein poliittisia: ne kommentoivat eläinten ja ihmisten suhdetta, eläinten asemaa ihmisen rakentamassa maailmassa, tai ihmisten välistä tasa-arvoa. Leppoisampia inspiraation lähteitä on esim. musiikki. Nämä teemat ovat näyttelyssä esillä, ja koska ne ovat taiteilijalla aina mielessä, näyttelyn nimikin on Aina mielessä.
Luosa maalaa teoksiinsa monta kerrosta, joista alimmat tuskin koskaan näkyvät lopullisessa työssä. Vaikka taiteilijalla olisi alussa mielessään kuva johon pyrkiä, maalaaminen on kuitenkin prosessi, jossa edellinen kerros muokkaa seuraavaa, ja siksi teos on vuoropuhelua värien ja taiteilijan ajatusten välillä.
Lisää Luosan teoksin näkee hänen nettisivuiltaan www.hilkkaluosa.fi ja hänet tavoittaa sähköpostilla hilkka.luosa.art@gmail.com.