Ryhmätoiminta Tampereella

Ryhmätoiminta omaisille ja sairastuneille Tampereella

Syyskausi 4.9. - 15.12.2017 (muutokset mahdollisia).
Kevätkausi 8.1. - 30.5.2018

OMAISTEN ILTARYHMÄ
Muistisairausdiagnoosin saaneiden omaisille/läheisille, jotka kokevat tarvitsevansa tietoa/tukea ja haluavat jakaa kokemuksiaan ryhmässä. Tapaamisissa saa tietoa muistisairauden vaikutuksesta perheeseen, parisuhteeseen ja arkeen. Ryhmässä etsitään keinoja omien voimavarojen ylläpitämiseen ja arjen rikastuttamiseen. Vertaistuki ja keskustelut ovat tärkeä osa ryhmien sisältöä. Ryhmä kokoontuu joka toinen viikko maanantaisin klo 17.00 - 18.30. Ryhmään otetaan max. 10 hlöä. HUOM! Uusi ryhmä aloittaa 22.1.2018, ilmoittaudu 19.1. mennessä toimistoon.

TUUMATAAN TOVI - RYHMÄ
Muistisairauden lievässä vaiheessa oleville. Tehtävät pohjautuvat kansainvälisesti arvostettuun Instrumental Enrichment - menetelmään sekä Ahaa - aivotreeni hankkeessa suunniteltuihin tehtäviin, jotka on suunniteltu ajattelu- ja ongelmanratkaisutaitojen tukemiseen. "Jokainen osaa ja jokainen oppii". Ryhmä käynnistyy 6.9. kokoontuen syksyllä 10 kertaa, jatkuen 24.1.2018. Tiedustelut muistiohjaaja Kristina Uotila puh. 044 730 5270.

MÄÄRÄAIKAINEN RYHMÄ HILJATTAIN MUISTISAIRAUSDIAGNOOSIN SAANEILLE
Keskustelu- ja vertaistukiryhmä vuoden - puolen vuoden sisällä diagnoosin saaneille. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 10 - 11.30. Kevätkausi alkaa 9.1.2018. Kevätkaudella omaisilla mahdollisuus kokoontua samaan aikaan itsenäisesti omassa ryhmässään.

MIESTEN RYHMÄ
Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille miehille. Samaan aikaan läheiset kokoontuvat omassa ryhmässä. Joka toinen viikko keskiviikkoisin klo 13.00 - 14.30. Kevään kokoontumiset 10.1.2018 alkaen.

MUISTIKUNTOUTUJIEN RYHMÄ
Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma itsenäisesti kokoontuva ryhmä. Joka toinen viikko keskiviikkoisin 13.00 - 14.30. Kevään kokoontumiset 17.1.2018 alkaen.

NAISTEN RYHMÄ
Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille naisille. Joka toinen viikko tiistaisin klo 13.00 - 14.30. Kevään kokoontumiset 16.1.2018 alkaen. Huom! Muuttunut viikonpäivä.

KUN JÄIN YKSIN - RYHMÄ OMAISILLE
Ryhmä omaisille, joiden puoliso tai läheinen on sairastanut muistisairautta ja menehtynyt. Tukea tunteiden kohtaamiseen ja läpikäymiseen. Joka toinen viikko maanantaisin klo 13.00 - 14.30. Kevätkausi 8.1.2018 alkaen.

RYHMÄ TYÖIKÄISILLE
Vertaistukiryhmä työiässä muistisairausdiagnoosin saaneille ja heidän läheisilleen. Ryhmä kokoontuu kuukausittain klo 17.30 - 19.00. Kevätkauden kokoontumiset 25.1., 22.2., 22.3., 26.4. ja 24.5.2018.

AHAA -AIVOTREENIRYHMÄ
Suunnattu ensisijaisesti keväällä 2017 IE-ryhmään osallistuneille, mutta myös muut voivat osallistua ryhmään. Ryhmä käynnistyy 6.9. ja kokoontuu syksyn aikana 10 kertaa. Ryhmää ohjaa Päivi Martikainen. Tiedustelut muistiohjaaja Kristina Uotila puh. 044 730 5270. Ryhmä jatkaa 11.1.2018 alkaen.

PIRKANMAAN MUISTIAKTIIVIT
Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa maanantaisin klo 13-15 yhdistyksen toimistolla. Ryhmä kaipaa lisää aktiivisia jäseniä! Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435.

TERVETULOA MUKAAN!

ILMOITTAUTUMISET JA TIEDUSTELUT: