Läheisille

RYHMÄTOIMINTA JATKUU SYYSKUUSSA PANDEMIATILANTEEN SALLIESSA

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.
HUOM! Poikkeusolojen vuoksi ryhmiin ennakkoilmoittautuminen.

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä aina sairastuneen osallistumista!

ILO MUISTAA JA ONNISTUA
- tekemistä yhteisiin hetkiin muistisairauden myöhemmissä vaiheissa

Koulutus omaisille, joiden läheisellä muistisairaus edennyt myöhempiin vaiheisiin. Koulutuksen kanssa samaan aikaan järjestämme ohjattua toimintaa sairastuneille. Tarvittaessa tuemme hoivan järjestämisessä kotiin koulutuksen ajaksi. Koulutus järjestetään kerran kuukaudessa tiistaisin klo 14 - 16. Ensimmäinen kerta 22.9. Toimintakyky ja motivointi, 20.10. Voimaannuttava vuorovaikutus ja 17.11. Muistisairauden liitännäisoireet.

MUISTIKOULU - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2020
Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna. Syyskausi alkaa 7.9.2020 klo 13:00 - 14:30, tutustuminen ja toiveita.

KOTIJOUKOT - läheisille, jonka läheinen on siirtynyt kodin ulkopuoliseen hoitoon
Kokoontuu joka toinen torstai klo 12:00 - 13:30. Suljettuun ryhmään otetaan enintään 8 henkilöä. Syyskausi alkaa 10.9.2020. Lisätiedot: muistiohjaaja Eeva Tyrväinen puh. 044 738 9373 tai eeva.tyrvainen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

NAISTEN RYHMÄN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai parillisilla viikoilla. Syyskausi alkaa ti 1.9.2020 klo 13:00 - 14:30.

MIESTEN RYHMÄN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla. Syyskausi alkaa ke 2.9.2020 klo 13:00 - 14:30.

AAMUVIRKKUJEN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen torstai parittomilla viikoilla. Syyskausi alkaa 24.9.2020 klo 13:00 - 14:30.

MUISTIKUNTOUTUJIEN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parittomilla viikoilla. Syyskausi alkaa 9.9.2020 klo 13:00 - 14:30.

PIRKANMAAN MUISTIAKTIIVIT
Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435. Kevätkauden 2020 ensimmäinen kokoontuminen 20.1.2020.

TATAMURI© -taideryhmä aloittaa keväällä 2021
Muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 4 paria, jotka sitoutuvat osallistumaan viiteen kokoontumiseen.Tavoitteena mm. rikastuttaa vuorovaikutusta, tukea kognitiivisia taitoja, mahdollisuus itseilmaisuun ja valinnan vapauteen, onnistumisen kokemukset, hienomotoriset taitojen ylläpitäminen.

TERVETULOA MUKAAN!

ILMOITTAUTUMISET JA TIEDUSTELUT: