Läheisille

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä aina sairastuneen osallistumista!

TATAMURI© -taideryhmä 2020
Muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 4 paria, jotka sitoutuvat osallistumaan viiteen kokoontumiseen.Tavoitteena mm. rikastuttaa vuorovaikutusta, tukea kognitiivisia taitoja, mahdollisuus itseilmaisuun ja valinnan vapauteen, onnistumisen kokemukset, hienomotoriset taitojen ylläpitäminen. Kokoontumiset aina klo 10.30 - 12.30, päivät 14.1., 21.1., 29.1., 5.2. ja 12.2.2020. Sitovat ilmoittautumiset 18.12.2019 mennessä puh. 044 099 0166 tai toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi.

MUISTIKOULU - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2020
Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna. Kokoontuu tiistaisin klo 17 - 18.30, ensimmäinen kerta 28.1.2020. Lisätiedot ja ilmoittautumiset
toimisto puh. 044 099 0166, toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

LÄHEISILLE, JOIDEN MUISTISAIRAS LÄHEINEN ON SIIRTYNYT PITKÄAIKAISHOITOON
Kokoontuu joka toinen torstai. Suljettuun ryhmään otetaan enintään 8 henkilöä. Ensimmäinen kokoontuminen 16.1.2020. Lisätiedot: muistiohjaaja Eeva Tyrväinen puh. 044 738 9373 tai eeva.tyrvainen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

NAISTEN RYHMÄN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen tiistai klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Syyskauden viimeinen kerta 10.12.2019. Kevätkauden ensimmäinen kerta 21.1.2020.

MIESTEN RYHMÄN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen keskiviikko klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Syyskauden viimeinen kerta 11.12.2019. Kevätkauden ensimmäinen keta 22.1.2020.

AAMUVIRKKUJEN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen tiistai klo 10-11.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Syyskauden viimeinen kerta 3.12.2019. Kevätkauden ensimmäinen kerta 28.1.2020.

MUISTIKUNTOUTUJIEN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen keskiviikko klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Syyskauden viimeinen kerta 4.12.2019. Kevätkauden ensimmäinen kerta 29.1.2020.

PIRKANMAAN MUISTIAKTIIVIT
Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa maanantaisin klo 13-15 yhdistyksen toimistolla. Ryhmä kaipaa lisää aktiivisia jäseniä! Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435. Kevätkauden 2020 ensimmäinen kokoontuminen 20.1.2020.

TERVETULOA MUKAAN!

ILMOITTAUTUMISET JA TIEDUSTELUT: