Läheisille

MuistiOvet-omaishoitajavalmennus® Tampereella

MuistiOvet-valmennus® on tarkoitettu henkilöille, joiden lähipiirissä on tukea tarvitseva muistisairas henkilö.

Valmennusryhmä kokoontuu neljänä torstai-iltapäivänä kahden viikon välein Pirkanmaan Muistiyhdistys ry:n tiloissa osoitteessa Kalevantie 1.

Kokoontumisajankohdat ovat: 7.2., 21.2., 7.3. sekä 21.3.2019 kello 12.30 – 16.00. Mukaan mahtuu 12 läheistään hoitavaa ja valmennus on osallistujille maksuton.

Ilmoittautumiset omaistoiminnan ohjaaja Päivi Hietaselle puh. 050 466 5719 paivi.hietanen@treomaishoitajat.fi 18.1.2019 mennessä.

Lisätiedot muistiohjaaja Eeva Tyrväinen puh.044 738 9373 eeva.tyrvainen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi.

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry järjestää tarvittaessa hoivan sairastuneelle valmennuksen ajaksi osoitteessa Kalevantie 1. Hoiva eli hoivapysäkkitoiminta on Muistiyhdistyksen jäsenille maksuton ja muille yhden valmennusiltapäivän hoito maksaa 10 € / kerta.

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä sairastuneen osallistumista!

OMAISTEN ILTARYHMÄ
Muistisairausdiagnoosin saaneiden omaisille/läheisille, jotka kokevat tarvitsevansa tietoa/tukea ja haluavat jakaa kokemuksiaan ryhmässä. Tapaamisissa saa tietoa muistisairauden vaikutuksesta perheeseen, parisuhteeseen ja arkeen. Ryhmässä etsitään keinoja omien voimavarojen ylläpitämiseen ja arjen rikastuttamiseen. Vertaistuki ja keskustelut ovat tärkeä osa ryhmien sisältöä. Ryhmä kokoontuu joka toinen viikko tiistaisin klo 17.00 - 18.30. Ryhmä on täynnä.

NAISTEN RYHMÄN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen tiistai klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Kevätkauden ensimmäinen kerta 8.1.2018.

HILJATTAIN DIAGNOOSIN SAANEIDEN OMAISTEN/LÄHEISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen maanantai klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan hiljattain diagnoosin saaneiden ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Kevätkauden ensimmäinen kerta 14.1.2019.

MIESTEN RYHMÄN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen keskiviikko klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Kevätkauden ensimmäinen kerta 9.1.2018.

AAMUVIRKKUJEN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen keskiviikko klo 10-11.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Kevätkauden ensimmäinen kerta 16.1.2019.

MUISTIKUNTOUTUJIEN LÄHEISTEN/OMAISTEN VERTAISTUKIRYHMÄ
Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään joka toinen keskiviikko klo 13 - 14.30. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Kevätkauden ensimmäinen kerta 16.1.2019.

PIRKANMAAN MUISTIAKTIIVIT
Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa maanantaisin klo 13-15 yhdistyksen toimistolla. Ryhmä kaipaa lisää aktiivisia jäseniä! Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435.

TERVETULOA MUKAAN!

ILMOITTAUTUMISET JA TIEDUSTELUT: