Diagnoosin saaneille

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2022

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna.
Syyskausi, kokoontumiset maanantaisin klo 17:00 - 18:30:

12.9.  Minä ja muistisairaus.
26.9.  Muistisairaan ihmisen hyvä elämä -luento
10.10. Toimintakyky on kokonaisuus.
19.10. Edunvalvontavaltutuus, hoitotahto ja testamentti -luento
24.10. Elämänmuutokset.
14.11. Hyvinvointi ja voimavarat

21.11. Aktiivinen elämä.

Miesten ryhmä

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille miehille. Samaan aikaan läheiset kokoontuvat omassa ryhmässä. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla klo 13:00 - 14:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 7.9., 21.9., 5.10., 19.10., 2.11., 16.11., 30.11. ja 14.12.

Aamuvirkut

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 10:00 - 11:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 13.9., 27.9., 11.10., 25.10., 8.11. ja 22.11.

Muistikuntoutujien ryhmä

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 13:00 - 14:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 14.9., 28.9., 12.10., 26.10., 9.11., 23.11. ja 7.12.2022

Naisten ryhmä Verrattomat Veerat

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille naisille. Samaan aikaan läheisillä oma itsenäisesti kokoontuva ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 13:00 - 14:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 6.9., 20.9., 4.10., 18.10., 1.11., 15.11., 29.11. ja 13.12.

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunnassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435 tai Risto Niemelään puh. 040 064 2828.

Syyskauden ensimmäinen kokoontuminen 26.8.2022 klo 14-15.30

Etäryhmä tiistaikerho

Etävertaisryhmä muistisairaille ja läheisille kokoontuu parittomien viikkojen tiistaina klo 14. Tapaamiset toteutetaan Microsoft Teams sovelluksella. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys. Syksyn kokoontumiset: 14.9., 27.9., 11.10., 25.10., 9.11. ja 22.11.2022. Lisätiedot Susanne Lempinen, 050 330 8515 tai susanne.lempinen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Tervetuloa mukaan!