Diagnoosin saaneille

Ryhmätoiminta jatkuu 11.1.2021 pandemiatilanteen salliessa

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Huom! Poikkeusolojen vuoksi ryhmiin ennakkoilmoittautuminen.

Työikäisten etävertaistukiryhmä

Ryhmä on tarkoitettu pirkanmaalaisille työikäisille muistisairausdiagnoosin saaneille. Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa maksuttomassa Microsoft Teams sovelluksessa. Osallistumista varten tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys.
Kokoontumiset on ke 7.10., 4.11. ja 2.12.2020 klo 17.00 - 18.30.
Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Laura Sarkonsalo puh. 044 774 5866 tai Akseli Tuuri puh. 050 431 9299.

Ahaa! - Aivotreeniä yhdessä

Ryhmä alkuvaiheen muistisairausdiagnoosin saaneille. Ahaa-ryhmänohjauksen avulla pohditaan elämässä tarvittavia ajattelutaitoja ja ongelmanratkaisukykyä monipuolisten kynä-paperitehtävien avulla. Ryhmä kokoontuu joka toinen torstai parittomilla viikoilla.

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2020

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna.

Miesten ryhmä

Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille miehille. Samaan aikaan läheiset kokoontuvat omassa ryhmässä. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla.
Syyskausi alkaa ke 2.9.2020 klo 13:00 - 14:30.

Aamuvirkut

Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma itsenäisesti kokoontuva ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai parittomilla viikoilla.

Muistikuntoutujien ryhmä

Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma itsenäisesti kokoontuva ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parittomilla viikoilla.

Naisten ryhmä

Ohjattu vertaistukiryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille naisille. Samaan aikaan läheisillä oma itsenäisesti kokoontuva ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai parillisilla viikoilla.

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435.

Tatamuri© -taideryhmä aloittaa keväällä 2021

Muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 4 paria, jotka sitoutuvat osallistumaan viiteen kokoontumiseen.Tavoitteena mm. rikastuttaa vuorovaikutusta, tukea kognitiivisia taitoja, mahdollisuus itseilmaisuun ja valinnan vapauteen, onnistumisen kokemukset, hienomotoriset taitojen ylläpitäminen.

Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautumiset ja tiedustelut: