Diagnoosin saaneille

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2022

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna.
Kevätkausi, kokoontumiset maanantaisin klo 17:00 - 18:30:

28.2.  Muistisairauden alku.
14.3.  Muistisairaan ihmisen hyvä elämä ja toimintakyky.
17.3. Edunvalvontavaltuutus, hoitotahto ja testamentti.
28.3. Ihmissuhteet ja tunteet.
11.4. Elämänmuutokset.

25.4. Muistisairaan ihmisen hyvä elämä -luento

9.5. Hyvinvointi ja voimavarat

16.5. Erityiskysymyksiä?

23.5. Miten tästä eteenpäin?

Miesten ryhmä

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille miehille. Samaan aikaan läheiset kokoontuvat omassa ryhmässä. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla klo 13:00 - 14:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 23.2., 9.3., 23.3., 6.4., 20.4., 4.5. ja 18.5.

Aamuvirkut

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 10:00 - 11:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 1.3., 15.3., 29.3., 12.4., 26.4., 10.5. ja 24.5.

Muistikuntoutujien ryhmä

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille. Samaan aikaan läheisillä oma ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 13:00 - 14:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 2.3., 16.3., 30.3., 13.4., 27.4., 11.5. ja 25.5.

Naisten ryhmä Verrattomat Veerat

Ohjattu vertaisryhmä muistisairausdiagnoosin saaneille naisille. Samaan aikaan läheisillä oma itsenäisesti kokoontuva ryhmä. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 13:00 - 14:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 8.3., 22.3., 5.4., 19.4., 3.5. ja 17.5.

TATAMURI© -taideryhmä

Muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 4 paria, jotka sitoutuvat osallistumaan kuuteen kokoontumiskertaan. Tavoitteena mm. rikastuttaa vuorovaikutusta, tukea kognitiivisia taitoja, mahdollisuus itseilmaisuun ja valinnan vapauteen, onnistumisen kokemukset, hienomotoriset taitojen ylläpitäminen.

Kevätkauden kokoontumiset ovat kuutena peräkkäisenä tiistaina aina klo 15.30 – 17.30. Päivät ovat: 18.1., 25.1., 1.2., 8.2., 15.2. ja 22.2.2022

Sitovat ilmoittautumiset 15.1.2022 mennessä puh. 044 099 0166 tai toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunnassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435 tai Risto Niemelään puh. 040 064 2828.

Kevätkauden seuraava kokoontuminen on 13.5.2022 klo 14:00-15:30.

Tervetuloa mukaan!

Tiedustelut: