Työikäisille

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Vertaisryhmä työikäisten muistisairaiden läheisille

Ryhmässä voi jakaa kokemuksia vastaavassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ryhmässä voi saada tukea ja uusiakin näkökulmia yhteiseen elämään sairastuneen läheisen kanssa. Jokaiseen tapaamiseen liittyy keskustelun ohella toiminnallisia tuokioita (mm. kuvat, musiikki ja kirjallisuus). Ryhmää ohjaa psykoterapeutti (VET) perhe- ja paripsykoterapia, lehtori Eija Noppari. Ryhmään mahtuu 10 hlöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ryhmä kokoontuu yhdistyksen tiloissa.
Ilmoittaudu: toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi tai puh. 044 099 0166.

Kevään kokoontumispäivät tiistaisin klo 17.00-18.30 7.2., 7.3., 11.4. ja 2.5.2023.

Työikäisten etävertaistukiryhmä

Ryhmä on tarkoitettu pirkanmaalaisille työikäisille muistisairausdiagnoosin saaneille. Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa maksuttomassa Microsoft Teams sovelluksessa. Ryhmässä keskustellaan ja tehdään aivotreenejä yhdessä. Osallistumista varten tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys.

Kevään 2023 etätapaamiset; 11.1., 8.2., 8.3., 12.4., 10.5. ja 7.6. klo 17.00 - 18.00. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Laura Sarkonsalo puh. 044 774 5866 tai Akseli Tuuri puh. 050 431 9299.

Ryhmä työiässä diagnoosin saaneille ja läheisille

Vertaistukiryhmä työiässä muistisairausdiagnoosin saaneille ja heidän läheisilleen.  Sekä diagnoosin saaneille että läheisille on omat ohjatut ryhmät,  jotka kokoontuvat samanaikaisesti. Ryhmä kokoontuu kuukausittain klo 17.30 - 19.00 Muistiyhdistyksen tiloissa, Hammareninkatu 7, 3. krs, Tampere.  Kevään 2023 tapaamiset; 26.1., 23.2., 30.3., 27.4. ja 25.5.2023 Lisätietoja Lauralta tai Akselilta.

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435  tai Risto Niemelään puh. 040 064 2828. Kevätkauden ensimmäinen kokoontuminen 20.1.2023.

Etäryhmä tiistaikerho

Etävertaisryhmä muistisairaille ja läheisille kokoontuu parittomien viikkojen tiistaina klo 14. Tapaamiset toteutetaan Microsoft Teams sovelluksella. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys. Kevätkauden kokoontumiset: 17.1., 31.1., 14.2., 28.2., 14.3., 28.3., 11.4., 25.4. ja 9.5.2023.. Lisätiedot Susanne Lempinen, 050 330 8515 tai susanne.lempinen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Minun ääneni musiikkiryhmät muistisairaille ja heidän läheisilleen

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry 18.1.-26.4.2023, joka toinen keskiviikko klo 10:30 - 12:00. Tiedustelut: Kaisa Tienvieri 050 532 1803 tai kaisa.tienvieri@arvary.fi