Läheisille

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä aina sairastuneen osallistumista!

Kotijoukot - keskusteluryhmä läheisille muistisairaan siirtyä kodin ulkopuoliseen hoitoon

Kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 10:00 - 11:30. Keskustellaan ryhmässä esiin nousevista asioista. Etsitään keinoja voimavarojen ylläpitämiseen ja arjen rikastuttamiseen. Vertaistuki ja keskustelut ovat tärkeä osa ryhmän sisältöä.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 23.2., 9.3., 23.3., 6.4., 20.4., 4.5. ja 18.5.

Aikuisten lasten etävertaistapaamiset

Sairastaako Sinun vanhempasi muistisairautta?

Tule mukaan aikuisten lasten etävertaistapaamiseen. Tapaamisissa käytämme maksutonta Microsoft Teams sovellusta. Osallistumista varten tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys. Lisätiedot vapaaehtoistoimija Tuuli Kalliomäki, tuuli@tkalliomaki.fi
Kevätkausi alkaa keskiviikkona 11.1.2022 klo 18:00–19:00.

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2022

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna.
Kevätkausi, kokoontumiset maanantaisin klo 17:00 - 18:30:
28.2.  Muistisairauden alku.
14.3.  Muistisairaan ihmisen hyvä elämä ja toimintakyky.
17.3. Edunvalvontavaltuutus, hoitotahto ja testamentti.
28.3. Ihmissuhteet ja tunteet.
11.4. Elämänmuutokset

25.4. Muistisairaan ihmisen hyvä elämä -luento

9.5. Hyvinvointi ja voimavarat

16.5. Erityiskysymyksiä?

23.5. Miten tästä eteenpäin?

Naisten ryhmän läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 13:00 - 14:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 8.3., 22.3., 5.4., 19.4., 3.5. ja 17.5.

Miesten ryhmän läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla klo 13:00 - 14:30.

Aamuvirkkujen läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 10:00 - 11:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 1.3., 15.3., 29.3., 12.4., 26.4., 10.5. ja 24.5.

Muistikuntoutujien läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 13:00 - 14:30.
Kevätkauden kokoontumispäivät ovat: 2.3., 16.3., 30.3., 13.4., 27.4., 11.5. ja 25.5.

TATAMURI© -taideryhmä

Muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 4 paria, jotka sitoutuvat osallistumaan kuuteen kokoontumiskertaan. Tavoitteena mm. rikastuttaa vuorovaikutusta, tukea kognitiivisia taitoja, mahdollisuus itseilmaisuun ja valinnan vapauteen, onnistumisen kokemukset, hienomotoriset taitojen ylläpitäminen.

Kevätkauden kokoontumiset ovat kuutena peräkkäisenä tiistaina aina klo 15.30 – 17.30.  Päivät ovat: 18.1., 25.1., 1.2., 8.2., 15.2. ja 22.2.2022

Sitovat ilmoittautumiset 15.1.2022 mennessä puh. 044 099 0166 tai toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435  tai Risto Niemelään puh. 040 064 2828.

Kevätkauden seuraava kokoontuminen 13.5.2022 klo 14:00-15:30.

Tervetuloa mukaan!

Tiedustelut: