Läheisille

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä aina sairastuneen osallistumista!

Kotijoukot - keskusteluryhmä läheisille muistisairaan siirtyä kodin ulkopuoliseen hoitoon

Kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 10:00 - 11:30. Keskustellaan ryhmässä esiin nousevista asioista. Etsitään keinoja voimavarojen ylläpitämiseen ja arjen rikastuttamiseen. Vertaistuki ja keskustelut ovat tärkeä osa ryhmän sisältöä.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 7.9., 21.9., 5.10., 19.10.,2.11., 16.11., 30.11. ja 14.12.2022

Aikuisten lasten etävertaistapaamiset

Sairastaako Sinun vanhempasi muistisairautta?

Ryhmä on tarkoitettu aikuisille lapsille, joiden äiti tai isä sairastaa muistisairautta. Tapaamisissa keskustellaan osallistujien mieltä askarruttavista asioista. Jaamme kokemuksia ja tietoa liittyen muistisairauteen, muistisairaan läheisenä sekä asioiden hoitajana toimimiseen. Microsoft Teams-tapaamisiin voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella, jossa on nettiyhteys. Tapaamiset ovat tiistai-iltoina klo 18:00 alkaen klo 20:00 asti (mukaan voit liittyä, kun aikataulusi sallii). Syksyn etätapaamiset: 30.8., 27.9., 25.10., 22.11. ja 20.12. Ilmoittautumiset: toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi Lisätietoja: vapaaehtoinen ryhmänohjaaja Tuuli Kalliomäki tuuli@tkalliomaki.fi puh. 040 178 8118
Tervetuloa mukaan!

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2022

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna.
Syyskausi, kokoontumiset maanantaisin klo 17:00 - 18:30:
12.9.  Minä ja muistisairaus.
26.9.  Muistisairaan ihmisen hyvä elämä -luento
10.10. Toimintakyky on kokonaisuus.
19.10. Edunvalvontavaltutuus, hoitotahto ja testamentti -luento
24.10. Elämänmuutokset.
14.11. Hyvinvointi ja voimavarat

21.11. Aktiivinen elämä.

Naisten ryhmän läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 13:00 - 14:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 6.9., 20.9., 4.10., 18.10., 1.11., 15.11., 29.11. ja 13.12.

Miesten ryhmän läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla klo 13:00 - 14:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 7.9., 21.9., 5.10., 19.10., 2.11., 16.11., 30.11. ja 14.12.

Aamuvirkkujen läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai klo 10:00 - 11:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 13.9., 27.9., 11.10., 25.10., 8.11. ja 22.11.

Muistikuntoutujien läheisten/omaisten vertaisryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaisryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 13:00 - 14:30.
Syyskauden kokoontumispäivät ovat: 14.9., 28.9., 12.10., 26.10., 9.11., 23.11. ja 7.12.2022

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435  tai Risto Niemelään puh. 040 064 2828.

Syyskauden ensimmäinen kokoontuminen varmistuu myöhemmin.

Etäryhmä tiistaikerho

Etävertaisryhmä muistisairaille ja läheisille kokoontuu parittomien viikkojen tiistaina klo 14. Tapaamiset toteutetaan Microsoft Teams sovelluksella. Tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys. Syksyn kokoontumiset: 14.9., 27.9., 11.10., 25.10., 9.11. ja 22.11.2022. Lisätiedot Susanne Lempinen, 050 330 8515 tai susanne.lempinen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Tervetuloa mukaan!

Tiedustelut:
Pirkanmaan Muistiyhdistys ry
Hammareninkatu 7 3. krs, 33100 TAMPERE
puh. 044 099 0166, sähköposti: toimisto@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Minun ääneni musiikkiryhmät muistisairaille ja heidän läheisilleen

Pirkanmaan Muistiyhdistys ry 7.9.-14.12.2022, joka toinen keskiviikko klo 15:30 - 16:30. Tiedustelut: Kaisa Tienvieri 050 532 1803 tai kaisa.tienvieri@arvary.fi