Läheisille

Ryhmätoiminta jatkuu 11.1.2021 pandemiatilanteen salliessa

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.
Huom! Poikkeusolojen vuoksi ryhmiin ennakkoilmoittautuminen.

Työikäisten etävertaistukiryhmä

Ryhmä on tarkoitettu pirkanmaalaisille työikäisille muistisairausdiagnoosin saaneille. Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa maksuttomassa Microsoft Teams sovelluksessa. Osallistumista varten tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys. Kokoontumiset on ke 7.10., 4.11. ja 2.12.2020 klo 17.00 - 18.30. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Laura Sarkonsalo puh. 044 774 5866 tai Akseli Tuuri puh. 050 431 9299.

Kotiväki - keskusteluryhmä läheisille muistisairaan siirtyä kodin ulkopuoliseen hoitoon

Kokoontuu joka toinen tiistai parillisilla viikoilla klo 10:00 - 11:30. Keskustellaan ryhmässä esiin nousevista asioista. Etsitään keinoja voimavarojen ylläpitämiseen ja arjen rikastuttamiseen. Vertaistuki ja keskustelut ovat tärkeä osa ryhmien sisältöä.
Kevätkausi alkaa
Lisätiedot ja ilmoittautumiset: muistiohjaaja Eeva Tyrväinen puh. 044 738 9373 tai eeva.tyrvainen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä aina sairastuneen osallistumista!

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2020

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna. Kevätkausi alkaa

Kotijoukot - läheisille, jonka läheinen on siirtynyt kodin ulkopuoliseen hoitoon

Kokoontuu joka toinen torstai klo 12:00 - 13:30. Suljettuun ryhmään otetaan enintään 8 henkilöä. Kevätkausi alkaa . RYHMÄ ON TÄYNNÄ.
Lisätiedot: muistiohjaaja Eeva Tyrväinen puh. 044 738 9373 tai eeva.tyrvainen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Naisten ryhmän läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai parillisilla viikoilla.

Miesten ryhmän läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parillisilla viikoilla.

Aamuvirkkujen läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen torstai parittomilla viikoilla.

Muistikuntoutujien läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko parittomilla viikoilla. Kevätkausi alkaa

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435. Kevätkauden 2021 ensimmäinen kokoontuminen

Tatamuri© -taideryhmä aloittaa keväällä 2021

Muistisairaille ja heidän läheisilleen tai tukihenkilölle ja tuettavalle. Mukaan mahtuu 4 paria, jotka sitoutuvat osallistumaan viiteen kokoontumiseen.Tavoitteena mm. rikastuttaa vuorovaikutusta, tukea kognitiivisia taitoja, mahdollisuus itseilmaisuun ja valinnan vapauteen, onnistumisen kokemukset, hienomotoriset taitojen ylläpitäminen.

Tervetuloa mukaan!

ilmoittautumiset ja tiedustelut: