Läheisille

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

Läheisten ryhmiin osallistuminen ei edellytä aina sairastuneen osallistumista!

Kotiväki - keskusteluryhmä läheisille muistisairaan siirtyä kodin ulkopuoliseen hoitoon

Kokoontuu joka toinen tiistai parillisilla viikoilla klo 10:00 - 11:30. Keskustellaan ryhmässä esiin nousevista asioista. Etsitään keinoja voimavarojen ylläpitämiseen ja arjen rikastuttamiseen. Vertaistuki ja keskustelut ovat tärkeä osa ryhmien sisältöä.
Syyskausi alkaa 8.9.2021 klo 10:00-11.30.

Aikuisten lasten etävertaistapaamiset

Sairastaako Sinun vanhempasi muistisairautta?

Tule mukaan aikuisten lasten etävertaistapaamiseen.

Tapaamisissa käytämme maksutonta Microsoft Teams sovellusta. Osallistumista varten tarvitset tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen, jossa on toimiva nettiyhteys.

Syyskausi alkaa keskiviikkona 1.9.2021 klo 18:00–19:00.

Muistikoulu - tietoa ja tukea muistisairaalle ja läheiselle 2020

Soveltuu parhaiten hiljattain muistisairausdiagnoosin saaneelle ja läheiselle. Molemmille omat ryhmät, joissa käsitellään samoja teemoja eri näkökulmista katsottuna.

Syyskausi alkaa  keskiviikkona 1.9. klo 13:00-14.30.

Naisten ryhmän läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan naisten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti. Ryhmä kokoontuu joka toinen tiistai parillisilla viikoilla.
Syyskausi alkaa tiistaina 7.9. klo 13:00-14.30.

Miesten ryhmän läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ryhmä kokoontuu omassa tilassaan miesten ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko.

Syyskausi alkaa keskiviikkona 8.9. klo 13:00 - 14:30.

Aamuvirkkujen läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan aamuvirkkujen ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen torstai parittomilla viikoilla.
Syyskausi alkaa tiistaina 14.9. klo 10:00-11.30.

Muistikuntoutujien läheisten/omaisten vertaistukiryhmä

Mahdollisuus osallistua omaisten/läheisten vertaistukiryhmään. Ohjattu ryhmä kokoontuu omassa tilassaan muistikuntoutujat ryhmän kanssa yhtäaikaisesti.Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko.

Syyskausi alkaa  keskiviikkona 1.9. klo 13:00-14.30.

Pirkanmaan muistiaktiivit

Muistiaktiivit ovat muistisairauksiin sairastuneiden ihmisten ja läheisten asiantuntijaryhmä. Ryhmän tehtävänä on tuoda esiin näkemyksiä muistiperheiden kannalta tärkeistä kysymyksistä Pirkanmaan maakunassa. Toivomme yhteydenottoja Pirkanmaan maakunnan muistiperheiltä, jotta maakunnallisuus aktiivitoiminnassa toteutuisi! Tampereella Muistiaktiivit kokoontuvat kerran kuukaudessa yhdistyksen toimistolla. Ota rohkeasti yhteyttä muistiaktiivi Jouni Rasiin puh. 050 326 2435.

Syyskauden ensimmäinen kokoontuminen 24.9.2021 klo 10:00-11.30.

Tervetuloa mukaan!

Tiedustelut: