Pirkkala

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

KEVÄTRETKI VEHONIEMEN AUTOMUSEOON KANGASALLE TIISTAINA  24.5.2022

Kuva vanhasta autosta

Lähde kokemaan mieleenpainuvia muistikuvia moottoriajoneuvojen historiasta. Museon legendaarisen, Waterloon ajoilta peräisin olevan, ABBA-pianon ääreen voi istahtaa soittotaitoiset museovieraatkin. Museotoiminnan taustalla on iso joukko vapaaehtoisisa harrastajia.

Retkiohjelma:

• lähtö Suupantorilta klo 11:30
  • opastettu näyttelykierros
  • omatoiminen museokauppaan tutustuminen
  • herkkukahvit
  • paluukyyti Pirkkalaan lähtee 14:15

Hinta: 15 € / hlö. Retkimaksu kerätään bussissa, mieluiten tasaraha. Retkimaksu sisältää kuljetuksen, opastetun näyttelyn ja herkkukahvit.

Sitovat ilmoittautumiset 10.5. mennessä. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisen erityisruokavalion.

• muistikoordinaattori Ella Niskanen puh. 044 486 1569
  • muistihoitaja Marjukka Minkkinen puh. 050 365 2118

Mukaan mahtuu 50 hlöä, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, ilmoittaudu pian!

MUISTIKAHVILA

Pirkkalan senioritalon ruokasalissa, Perkiöntie 55, Pirkkala. Kaikille avoin, ohjelmallinen kahvila. Kokoontuu kerran kuukaudessa tiistaisin klo 14:00 - 15:30:

• 24.5. retki Vehoniemen automuseoon

Syksyn kahvilat:

• 20.9. Pirkkalan vanhat talot, Helena LIndqvist
  • 18.10. Ikääntyminen, geriatri Sanni Hellgren
  • 15.11. Monta tapaa kehittää muistia, Eeva Tyrväinen
  • 13.12. Pikkujoulut, mukana Pirkkalan seurakunta

Lisätiedot:
Marjukka Minkkinen puh. 050 365 2118
Eeva Tyrväinen puh. 044 7389373 tai eeva.tyrvainen@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

KEVÄTKAUDEN PÄÄTÖS JA PIRKKALAN OSASTON 10 VUOTISJUHLA KERÄSI SATAPÄISEN JUHLAVÄEN HAIKKAAN

Pirkkalan Haikan lava täyttyi juhlijoista kauniina kesäiltana 15.6. viettämään syntymäpäiviä ja tanssimaan. Sää suosi ja Pyhäjärven kauniit rantamaisemat loivat upeat puitteet juhlalle. Vieraita saapui bussikyydeillä Huittisista saakka sekä mm. sisarosastosta Lempäälästä.

Posetiivari Sir Väinämön iloiset sävelet johdattivat yleisön juhlapaikalle. Toiminnanjohtaja toivotti yleisön tervetulleeksi ja juhlapuheen piti vuoden muistilähettiläs Esko Roine. Hän kertoi näytelmästä Katoava maa sekä mielenkiintoisia tarinoita muistista ja muistamattomuudesta näyttelijän uraltaan. Paikallisosaston puuhanaiset Leena Pitkänen, Raija Rautio ja Leena Holst tarinoivat ja tunnelmoivat menneiden vuosien muistoissa. Tanssija Tero Lehtimetsän klovniesitys johdatti yleisön mielenkiintoisella tavalla baletin historiaan. Yhdistyksen puheenjohtaja ojensi Muistiliiton hopeisen ansiomerkin Leena Holstille sekä Arja Telanteelle ja vapaaehtoiset saivat kukkasensa.

Täytekakkukahvien jälkeen ilta jatkui tanssiaisten merkeissä Ilkka Esselström Bandin tahdittamana ja Anitta Mattila kauniin laulun siivittämänä.