Sastamala

Ohjelmamuutokset mahdollisia. Huolehdimme osallistujien turvaväleistä ja hygieniaohjeistuksesta.

SASTAMALAN VERTAISTAPAAMINEN

Hopun palvelukeskus, Unikko-ryhmätila, Lemmenpolku 8, Sastamala. Keskustelu- ja vertaisryhmä muistisairaille ja heidän läheisilleen.

kokoontuu kerran kuukaudessa: torstaisin klo 14:00 - 15:30

• 14.4. ja 12.5.2022

Vapaaehtoistoimija Raija Mustalahti on mukana läheisten vertaisryhmässä, diagnoosin saaneiden ryhmässä vapaaehtoistoimija Maija Vilppala ja muistiohjaaja Kristina Uotila.

Lisätiedot:
Raija Mustalahti puh. 050 0836 171, raija.mustalahti@gmail.com
Kristina Uotila puh. 044 730 5270 tai kristina.uotila@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

SASTAMALAN MUISTIKAHVILA

Spr:n Ystävänpirtillä, Puistokatu 18, Sastamala.

Kokoontuu kerran kuukaudessa tiistaisin klo 13:00-14:30

• 31.5.2022 Minun ääneni -hanke vieraana: Tutustutaan hauskoihin ja toimiviin muistin kuntoutuskeinoihin musiikin avulla.

Muistikahvila on kaikille muistiasioista kiinnostuneille tarkoitettu avoin, "matalan kynnyksen" kahtaamispaikka. Olet tervetullut juttelemaan, kuulemaan ja kyselemään muistiin liittyvistä asioista! Muistikahvilassa muistijumppaa ja muuta mukavaa ohjelmaa järjestävät vapaaehtoistoimijat Seija ja Eija!

Lisätiedot: Seija Kuukka puh. 050 512 1608 seija.kuukka@kopteri.net

MOUHIJÄRVEN MUISTIKAHVILA

Mouhijärven järjestötuvalla (Tohtorinpolku 2)

Kahvila toimii kerran kuukaudessa perjantaisin klo 10:00 - 11:30 :

• 11.2. Mielekkään arjen kulmakivet
  • 11.3. Musiikkia ja muistelua
  • 8.4. Tietovisailua ja aivotreeniä
  • 13.5. Minun ääneni -hanke vieraana: Tutustutaan hauskoihin ja toimiviin muistin kuntoutuskeinoihin musiikin avulla.

Kaikille avoin, ei ennakkoilmoittautumista.
Tule kuulemaan ja keskustelemaan muistiasioista!

Lisätiedot: Kristina Uotila p. 044 7305270 kristina.uotila@pirkanmaanmuistiyhdistys.fi

Tekstiilitaiteilija, yhteisötaiteilija Outileena Uotila vieraili Sastamalan Muistikahvilassa 29.3.2022. Hän perehdytti osallistujat kehräämisen saloihin: kehrätä voi joko värttinällä tai rukilla. Värttinä on vanha työkalu ja tätä käytetään edelleen monessa paikassa maailmalla, sillä kehrätään joko istuen tai seisten. Muistikahvilayleisö sai hyviä vinkkejä rukin hankintaan, mitä kaikkea kannattaa huomioida kun lähtee rukin ostoon! Myös villan tulee olla pitkää ja hyvin karstattua.